研究発表ハイブリッドタグボード
学術誌
- 2018年03月
- Hiroyasu Kifune, Yu Asada, Takaaki Nishio: "Fuel Saving Effect of Hybrid Propulsion system-Case: Tugboat is on Service", Journal of the JIME, Vol. 53, No.2, pp. 99-105
- 2017年01月
- Hiroyasu Kifune, Takaaki Nishio: "Fuel Saving Effect of Hybrid Propulsion
system-Case: Tugboat is not in Service", Journal of the JIME, Vol.52,
No. 6, pp. 120-126
- 2015年07月
- Hiroyasu Kifune, Takaaki Nishio: "A Study of Fuel Consumption Model
Using Tugboat’s Propulsion System", Journal of the JIME, Vol. 50,
No. 4, pp. 129-136
研究発表(国際会議)
- 2016年10月
- Takaaki Nishio, Hiroyasu Kifune: "A Study on Fuel Saving Effect in Hybrid Propulsion System for Tugboat",
Proceedings of 7th PAAMES and AMEC2016 13-14 Oct. , 2016, Hong Kong
- 2014年09月
- Takaaki Nishio, Hiroyasu Kifune: "A study on simulations of fuel consumption in hybrid propulsion
system for tugboat", International Symposium on Marine Engineering
(ISME) September 15-19. 2014
- 2013年10月
- Hisoyasu Kifune, Takaaki Nishio: "A study on hybrid propulsion system without battery for tug boat",
ISMT2013, Bexco, Busan, Korea
研究発表(国内会議)
- 2020年11月
- 木船弘康:"船舶の電動推進化、その真意", 応用物理学会・第7回先進パワー半導体講演会
- 2018年11月
- 木船弘康:"電気推進船でパワエレが負けないために", 第5回NEDOパワエレシンポジウム
- 2017年10月
- Takato Suzuki, Hiroyasu Kifune: "The Fuel Saving Effect of Motor Generator’s
Running State in Hybrid Propulsion System", Proceedings of the International
Symposium on Marine Engineering (ISME) October 15-19, 2017, Tokyo, Japan
B08-210, pp. 310-313
- 2017年05月
- Takato Suzuki, Hiroyasu Kifune: "The Fuel Saving Effect of Prime Mover’s
Rated Power in Hybrid Propulsion System" 第87回 (平成29年) マリンエンジニアリング学会学術講演会
(121) pp. 151-152
- 2017年05月
- 浅田悠右、木船弘康、西尾尚晃:"タグボートを対象としたハイブリッド推進システムにおける電動発電機定格の最適化",第87回(平成29年)マリンエンジニアリング学会学術講演会
(118) pp. 145-146
- 2016年12月
- 西尾尚晃, 木船弘康:"タグボートを対象としたハイブリッド推進システムにおける燃料節減効果", The 13th IEEE
Transdisciplinary-Oriented Workshop for Emerging Researchers, C17
- 2016年10月
- Takaaki Nishio, Hiroyasu Kifune: "A Study on Control Method and Fuel
Saving Effect of Hybrid Propulsion System for Tugboat", (第86回平成28年)
マリンエンジニアリング学会学術講演会 (316) pp. 119-122
- 2015年10月
- 西尾尚晃, 木船弘康:"タグボートにおけるハイブリッド推進システムの燃料節減効果に関する研究", 第85回(平成27年)マリンエンジニアリング学会学術講演会(330)
pp. 179-182
- 2014年11月
- 西尾尚晃, 木船弘康:"ハイブリッドタグボートにおける燃料消費特性とその運用方法", 第84回(平成26年)マリンエンジニアリング学会学術講演会(S2-1),
pp.307-312
- 2014年03月
- 西尾尚晃, 木船弘康:"ハイブリッドタグボートにおける燃料消費特性", 平成26年電気学会産業応用部門大会, Y-116
- 2013年09月
- 西尾尚晃, 木船弘康, 畑中義博:"電動アシスト型タグボートにおける推進システムの運用方法", 第83回(平成25年)マリンエンジニアリング学会学術講演会(静岡市)328
- 2013年08月
- 西尾尚晃, 木船弘康:"タグボートのハイブリッド化に関する一考察〜大容量蓄電池を持たない場合〜", 平成25年電気学会産業応用部門大会(山口市)
- 2012年09月
-
齋藤敦, 木船弘康, 畑中義博:"低環境負荷型タグボートのシステム構成とその運用方法", 第82回マリンエンジニアリング学会学術講演会,
202
解説
-
著書
-